Přejít k hlavnímu obsahu

Reklamace zpožděného letu vám může vynést až 600 euro

Celý rok se těšíte na vysněnou dovolenou u moře. Den „D“ je tady a vy trčíte zasekaní na letišti. Letadlo, které pro vás mělo přiletět, ještě nedorazilo a nikdo netuší, jak dlouho tady ještě budete bivakovat. Dvě, tři hodiny nebo snad celou noc? Pokud má váš let zpoždění, je dobré vědět, jak si říct o dostatečnou kompenzaci, která může činit klidně i 600 eur.

Kdy máte na kompenzaci nárok?

Nárok na kompenzaci, vzniká tehdy, činí-li zpoždění letu v cílové destinaci tři a více hodin od plánovaného příletu. Pokud kvůli zpožděnému letadlu zmeškáte navazující přestupní spoj, opět můžete žádat o nemalou kompenzaci. Ta vám bude přiznána také v případě, že je let zrušen leteckou společností méně než 14 dní před původním datem odletu. Pokud vám pracovníci aerolinek odepřou nástup do letadla s platnou vstupenkou, anebo budete sedět v nižší (než zakoupené) přepravní třídě, opět vám může být kompenzace přiznána.

Kolik vám aerolinka vyplatí?

Pokud do cílové destinace dorazíte později o více než 3 hodiny, musí vám letecká společnost proplatit 250 € při vzdálenosti do 1 500 km nebo 400 € při vzdálenosti od 1 500 km do 3 500 km. Pokud je zpoždění ještě delší (4 hodiny), máte nárok na kompenzaci ve výši 600 € při vzdálenosti nad 3 500 km. Jestliže je zpoždění v rozmezí mezi 3 a 4 hodinami, aerolinka má právo kompenzaci snížit o 50 %, tedy na 300 €.

Peníze, jídlo, pití i hovory

V případě, že je let zpožděn o více než 2 hodiny (u vzdáleností do 1 500 km) nebo 3 a více hodin (vzdálenosti nad 1 500 km), máte nárok na získání voucheru na jídlo a pití, úhradu ubytování v hotelu, dopravu do něj a zpět na letiště a dva proplacené telefonní hovory. Jak vouchery na občerstvení získat? Většinou se letištním rozhlasem svolávají cestující k dostavení se na určitou přepážku, kde jsou vydávány vouchery na jídlo. Informovat se můžete u personálu a odletového gatu.  

Jak získat kompenzaci za zpožděný nebo zrušený let?

V první řadě se obraťte na leteckou společnost s žádostí o odškodnění z důvodu opožděného příletu nebo zrušení letu. Rovnou leteckou společnost informujte, že zpoždění bylo delší jak 3 hodiny a dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 261/2004 tak máte nárok na finanční kompenzaci. Uveďte své bankovní číslo včetně IBAN formátu a vyčkejte odpovědi.

Co když bude kompenzace k smíchu

S největší pravděpodobností obdržíte zprávu o tom, že zpoždění bylo z důvodu nepředvídatelných okolností, a proto nemusí aerolinky nic vyplácet. Aerolinky se ale nemusí ozvat vůbec. V tom „lepším“ případě vám nabídnou kompenzaci v podobě směšných 50 eur. Stane-li se tak, návrh odmítněte a svěřte řešení problému právní agentuře se specializací na tyto případy. Tyto agentury si většinou účtují 25 % z vymožené částky. Vše za vás ale zařídí v nejkratším možném čase, a to i v nutnosti použití předžalobních výzev a samotného soudu.

 
 

Místo

50° 6' 6.3", 14° 15' 46.9512"
Rubrika:
Aktivity:

Autor:
Vendula Flassig Vrablová

Podívejte se na články ze stejných kategorií:

Reklamace zpožděného letu vám může vynést až 600 euro