Přejít k hlavnímu obsahu

Příliš velké porce jídla a slunce, které pálí. Na co ještě si klienti cestovek stěžovali?

Asociace českých cestovních kanceláří už má výsledky ankety, která se týkala reklamací zájezdů. Reklamace letos klesly pod 0,6 %, ale některé opravdu stojí za to. Pojďte se s námi podívat, na co si lidé dokážou stěžovat!

AČCKA vyzpovídala 230 cestovních kanceláří a agentur a zjistila, že si lidé stěžovali o něco méně než loni, u některých z nich dokonce až o 40 %. Zároveň je nutno dodat, že si cestovky berou reklamace víc k srdci a víc reklamací řeší ku prospěchu zákazníka. Oproti minulým rokům ubylo kuriózních reklamací, o kterých jsme mimochodem psali – tenkrát jsme zmiňovali například chybějící klimatizaci ve stanu nebo mylné údaje o hrubosti písku na plážích.

Neoprávněné reklamace za letošní rok vyplynuly prý spíš ze zkresleného očekávání, ujednané služby však cestovky splnily. Cestující si zpětně stěžovali taky třeba na znění smlouvy, tedy na to, s čím se už dávno seznámili a podle jakých pravidel nakonec na dovolenou odjeli nebo odletěli. Zároveň měli někteří dojem, že platnost jejich osobních cestovních dokladů měla zajistit cestovní kancelář.

Pár kuriózních reklamací, na které se nezapomíná

I přesto, že počet reklamací postrádajících objektivní a racionální příčinu ubylo, dost se jich přece jen našlo. Například:

  • Spálení kůže na sluníčku, protože stany byly přímo na něm.
  • Zanesení koleček od kufru nečistotou, takže kufry jsou dál nepoužitelné.
  • Příliš velké porce jídla, které klientkám nabourávaly snahu o hubnutí.
  • Na zájezdu se slibovanou českou kuchyní bylo každý den maso, takže se vegetarián nenajedl.
  • Jeden klient se nemohl dostat do hotelu přes zamčenou branku. Nakonec se ale zjistilo, že byl pod vlivem alkoholu a snažil se dostat do domu přímo vedle hotelu.
  • Na pláži byli krabi a v moři medúzy.

A bylo jich ještě víc. Reklamace na takto iracionálním základu mívají za cíl jediné – získat část z ceny zájezdu zpátky, ať ze sebe konkrétní člověk udělá sebevětšího… Řekněme podivína.

 
 
Rubrika:
Aktivity:

Autor:
Petra Malá

Podívejte se na články ze stejných kategorií:

Příliš velké porce jídla a slunce, které pálí. Na co ještě si klienti cestovek stěžovali?