Cestující bez nálady

Zpožděný, či zrušený let je komplikací, o kterou nikdo z nás nestojí. Kompenzace, které ovšem může cestovatel při splnění podmínek získat, nejsou vůbec nízké.
Dosud platí, že cestující má nárok na kompenzaci ve chvíli, kdy je let zpožděn o 3 hodiny a více (v cílové destinaci) a toto zpoždění je způsobeno konkrétní leteckou společností (nikoli mimořádnými okolnostmi, jako je například bouřka, terorismus, stávka řízení letového provozu apod.).
Zároveň je nutno splnit podmínku, která říká, že zpožděný let byl operován z EU (kteroukoliv aerolinkou), případně do EU, a to s evropskou aerolinkou (např. Lufthansa, Ryanair, Smartwings). Cestující si mohou přijít na částku mezi 250 až 600 eury (cca 6200 až 15 000 Kč). Nově budou ale pravidla pro vyplácení kompenzací mnohem přísnější.
5. června se na tom předběžně dohodli ministři dopravy jednotlivých států EU, kteří společně schválili novou propozici ohledně změn v pravidlech pro kompenzace při dlouhém zpoždění nebo zrušení letu.
V současné chvíli se čeká na souhlas Evropského parlamentu. O nových pravidlech by mělo být rozhodnuto v létě. Pokud navržená pravidla projdou, pak budou platit následující změny:
Délka zpoždění a nárok na kompenzaci.
Výše kompenzace:
Další novinkou by mělo být zavedení automatických formulářů pro uplatnění nároku na kompenzaci za zpožděný nebo zrušený let, které ovšem některé organizace kritizují pro svou obsáhlost a přílišnou komplikovanost. Kritici nových pravidel poukazují též na to, že na kompenzaci bude mít nově nárok mnohem méně cestujících, než tomu bylo doposud. Zda začnou nová pravidla platit, to se dozvíme během nadcházejících měsíců.
Čechy na dovolenou vozí „hladolety“. Pohodlí jsme vyměnili za nízkou cenu a vůbec nám to nevadí
Použité zdroje: