Přejít k hlavnímu obsahu

Kuře Vindaloo, Tikka Masala a další indická jídla, která musíte ochutnat

Indická kuchyně je nesmírně rozmanitá, chutná a výrazná. Zamilují si ji především nadšenci do ostrých a sladkých jídel. Tady je pár receptů, kterým naprosto propadnete.

Kuře Vindaloo

Vindaloo znáte pravděpodobně z oblíbeného televizního seriálu. Připravit si ho doma můžete jak z kuřecího, tak třeba jehněčího masa.
Zdroj:
Bigstock.com

Pokud patříte mezi příznivce nesmrtelného Červeného trpaslíka, pak tenhle pokrm znáte. Minimálně tedy z vyprávění. Jak si připravit pořádný indický vypalovák?

Budete potřebovat kuřecí prsa, 4 zralá rajčata, 5 cm zázvoru, 4 stroužky česneku, 4 ks chilli papriček, půl litru hovězího vývaru, 4 lžíce přepuštěného másla, 3 velké cibule, třtinový cukr, jablečný ocet, 2 lžičky mletého hřebíčku, kurkumy, mleté skořice a po lžičce koriandru, kardamomu, římského kmínu, černého pepře, garam masala a černého hořčičného semínka.

Kuřecí maso očistěte a nakrájejte na cca 2 centimetrové kostky. Naložte ho (ideálně přes noc) do směsi hřebíčku, koriandru, kardamomu, pepře, římského kmínu, garam masaly a skořice. Druhý den vyndejte z lednice a nechte „ohřát“ na pokojovou teplotu.

Na větší pánvi si rozpusťte přepuštěné máslo, na kterém orestujete nadrobno nakrájenou cibulku. Přidejte hořčičné semínko, zprudka osmažte a přisypejte marinované maso. Poprašte kurkumou, přidejte nasekaný česnek, zázvor nakrájený na kostičky, spařená a slupky zbavená nakrájená rajčata a chilli papričky.

Nechte zprudka opéct, a poté zalijte hovězím vývarem. Přidejte trochu cukru a pokapejte jablečným octem. Pokud je směs příliš hustá, podlijte ji vodou. Nechte dusit hodinu. Hotové vindaloo můžete ještě dochutit cukrem a octem. Podávejte s rýží nebo plackou naan. Zdobte čerstvými lístky koriandru.

Kuřecí Tikka Masala

Oblíbený indický pokrm, který staví na aromatickém koření, je plný roztodivných chutí.
Zdroj:
Bigstock.com

Pokud si netroufáte na pikantní kuřecí vindaloo, můžete zkusit jeho slaďoučkou variantu Tikka Masala. Jde sice o náročnější recept, (alespoň tedy co se týče ingrediencí), výsledek vás ale bude bavit!

Na marinádu budete potřebovat asi půl kila očištěných kuřecích prsou, 1 kelímek bílého jogurtu řeckého typu, cca 3 centimetry nastrouhaného zázvoru, dva stroužky česneku, 1 lžičku římského mletého kmínu, 1 lžíci koření tandoori masala a sůl.

Samotnou omáčku si pak připravíte ze čtyř lžic slunečnicového oleje, 1 velké cibule, 2 rajčat, 2 cm strouhaného zázvoru, 2 stroužků česneku, 1 lžičky kurkumy, 1 lžičky římského mletého kmínu, 1 lžičky indického kari, kousku skořice, kardamomu, 2 hvězdiček badyánu, 4 bobkových listů, 150 ml vysokoprocentní smetany na šlehání, 1 plechovky krájených masitých rajčat, hrsti čerstvého koriandru, soli a pepře. Milovníci pálivých jídel můžou přihodit chilli papričky.

Začněte masem, které by se mělo v lednici marinovat alespoň 24 hodin. Ve větší míse si připravte marinádu, do které ponoříte očištěná a omytá kuřecí prsa, rozkrájená na cca 4 cm kostičky. Nechte maso odpočívat v lednici.

Druhý den se vrhněte na samotnou přípravu tohohle indického skvostu. Troubu si předehřejte na 250 stupňů a začněte omáčkou. Do větší pánve nalijte olej, osmažte na něm cibuli, přidejte zázvor, česnek, mletý římský kmín, kurkumu a indický kari. Vše společně orestujte (nespalte!) a po orestování přidejte na kostičky nakrájená čerstvá rajčata, rajčata z plechovky, skořici, kardamom, badyán, bobkový list, smetanu a sůl. Provařte asi 15 minut.

Po provaření dochuťte cukrem a solí a ze základu omáčky vyndejte bobkový list, kardamom, badyán a skořici. Do předehřáté trouby vložte maso, které jednoduše rozprostřete na plech a pečicí papír. Pečte asi deset minut tak, aby maso zůstalo šťavnaté, ale ne syrové. Omáčku rozmixujte ponorným mixérem, přidejte propečené maso a vařte asi ještě hodinku. Podávejte opět s rýží nebo zmíněnou plackou naan.

Zeleninové biryani

Nešmakuje vám maso? Připravte si vegetariánské indické jídlo, které bude hotové za třicet minut!
Zdroj:
Bigstock.com

 
Pokud vám maso tak úplně nešmakuje, máme pro vás i jeden ryze vegetariánský recept, který si zamilují všichni bez výjimky. Recept je opět maličko náročnější na suroviny, jeho příprava vám ale zabere maximálně půlhodinku.

Připravte si 2 lžíce rostlinného oleje, 2 hrnky rýže basmati, 4 hrnky vody, 2 velká rajčata, 50 g čerstvého hrášku, 2 středně velké mrkve, 5 ks bobkového listu, 3 ks kardamomu, 1 celou skořici, 5 ks hřebíčku, koření garam masala, kurkumu, 2 lžičky soli a hrst kešu ořechů.


Omáčku pak připravíte ze 4 stroužků česneku, 2 cm zázvoru, hrsti mátových lístků, hrsti lístků koriandru, 3 rajčat, 2 středně pálivých chilli papriček a jednoho hrnku vody.

Začněte přípravou omáčky. Na pomoc si přizvěte ponorný mixér a vysokou nádobu. Do té nasypejte česnek, zázvor, lístky máty a koriandru, rajčata, chilli papričky, hrnek vody a vše rozmixujte. Nechte odpočinout a rozpalte si pánev. Nasucho na ní osmahněte bobkový list, kardamom, rozlomenou skořici a hřebíček. Koření nespalte! Dostalo by nepříjemnou pachuť.

K orestovanému koření, které naplní domácnost neuvěřitelnou vůní, přidejte rozmixovanou omáčku a promíchejte. Postupně k omáčce přidejte nakrájená rajčata, mrkev a hrášek, propláchnutou rýži, vodu, koření garam masala, kurkumu a sůl. Vše dobře promíchejte, ochutnejte, případně ještě dochuťte. Zeleninové byriani vařte asi 25 minut a servírujte s opraženými kešu oříšky.

 
 

Místo

22° 3' 46.6596", 79° 18' 6.1488"
Rubrika:
Aktivity:

Kultura

Autor:
Vendula Flassig Vrablová

Podívejte se na články ze stejných kategorií:

Kuře Vindaloo, Tikka Masala a další indická jídla, která musíte ochutnat